
استراتژی برای فروش بیشتر محصولات (قسمت اول)
پیدا کردن افراد جدید که محصولات شما را خریداری و از خدمات شما استفاده کنند مهمترین قسمت در پروسه فروش میباشد.
آیا شما محصولات خوبی دارید اما مشتریان آن مناسب نیستند ؟
با استفاده از این نکات مشتریان مناسب با محصولاتتان را کسب خواهید کرد.
۱ – مشتریان منفعت را میخرند.
مردم محصولات را نمیخرند بلکه در واقع نتیجهای که آن محصول برایشان بوجود میآورد را خریداری میکنند. شروع به تهیه لیستی کنید که شامل تمام منفعتها و سودهایی است که محصولات و خدمات شما به مشتریان میدهد.
۲ – شرح ویژگی مشتریان
ترجیح میدهید مشتری که محصولات شما را خریداری میکند دارای چه ویژگیهایی باشد.
این سوالات را بپرسید:
– چند سالهشان است ؟
– آیا آنها خانم یا آقا هستند ؟
– آیا آنها فرزند دارند؟
– چه مقدار میتوانند هزینه کنند؟
– آیا آنها تحصیل کرده (محصل) هستند؟
۳ – شرح مشکلات
مشتریان شما چه مشکلاتی دارند که شما میتوانید آن را حل کنید؟ اگر شما به درستی بتوانید ویژگیها و مشکلات مخاطبان را شرح کنید در نتیجه این افراد برای حل مشکلشان به شما پول خواهند داد.
– گاهی اوقات مشکلات واضح و روشن هستند.
– گاهی اوقات مشکلات واضح و روشن نیستند.
– گاهی اوقات مشکلی برای مخاطبان وجود ندارد.اگر مشکلی برای مخاطبان وجود نداشته باشد در نتیجه محصول شما را خریداری نمیکنند.
۴ – توسعه مزیت رقابتی
مزیت رقابتی تنها دلیلی است که باعث میشود مشتریان محصول و خدمات شما را انتخاب کنند. اینکه مخاطبان ترجیح دهند محصول شما را به دلیل دارا بودن ویژگی خاص انتخاب کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.
برروی ویژگیهایی تمرکز کنید که باعث میشود محصول شما بهتر از دیگران گردد.
۵ – استفاده از بازاریابی شبکههای اجتماعی محتوا
امروزه روشهای بیشماری برای معرفی محصول به مشتریان وجود دارد. بهترین قسمت آن کدام است؟ اینکه این روشها بدون هزینه هستند. شما میتوانید به راحتی برای این منظور از شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده کنید. با ایجاد ارتباط از طریق این کانالها میتوانید با تعداد بیشتری از مخاطبین در ارتباط باشید.
برخی از مزایای بازاریابی محتوا شامل :
– دسترسی بیشتر به اطلاعات
– راههای بیشتر برای فروش محصولات
– هزینه کمتر برای به دست آوردن مشتریان
۶ – انتخاب قیمت مناسب
در بین رقبایتان تحقیق کنید و بهترین قیمت برای محصول را تخمین بزنید. هزینه میتواند ارزش محصول شما را مشخص کند. اگر بتوانید برای محصولتان نسبت به محصولات دیگر رقبا برتری ایجاد کنید در نیتجه میتوانید قیمت آن را افزایش دهید.
در مطلب هفته آینده به شرح دیگر موارد خواهیم پرداخت.
نوشتن نظر