
مهارتهایی که هر فروشنده باید بداند (قسمت سوم)
فروشندگان برای زنده ماندن در محیط رقابتی کسب و کار و فروش نیازمند آن هستند تا مهارتهایی را بیاموزند. در مطلب هفته گذشته به توضیح برخی موارد پرداختیم. در ادامه موارد دیگر را شرح میدهیم.
شخصی سازی تعاملات
هنگامی که خریداران در زمینه فروش و بازاریابی تجربه دارند مایلند که با آنها متمایز با دیگران برخورد شود و ارتباط متفاوتتری ایجاد شود. با توجه به سن و جنسیت آنها این ارتباط میتواند متفاوت باشد. اتفاقات اخیر و برخی از مسائل شخصی متناسب با حوزه کاریتان میتواند موضوع اینگونه ارتباطات باشد.
استفاده از مهارتهای بازاریابی مختلف
بازاریابی و فروش از هم جدا نیستند و میتوان موارد بسیاری را در زمینه فروش از بازاریابی فرا گرفت. به عنوان مثال بازاریابی محتوا که نو ظهور است ، مهارتی بسیار مهم در چرخه فروش برای فروشندگان میباشد. برخی سازمانها گروههایی را ایجاد کردهاند تا بتوانند تکنیکهای مهم بازاریابی را بررسی کنند و استفاده از تکنیکهای قدیمی را متوقف کنند .
کمک به محقق شدن دیگر گام های چشم انداز
امروزه خریداران نسبت به گذشته توجه کمتری به فروشندگان دارند که در نتیجه باعث میشود دیگر گامهای چشم انداز کاری محقق نشود. برای آنکه گامهای بعدی محقق شود شما باید با ارائه خدمات دیگر مانند محتوا و … آنها را به گام بعدی هدایت کنید تا متقاعد شوند از دیگر محصولات و خدمات شما استفاده کنند.
فروش بیشتر در راستای استفاده از تکنولوژی
بسیاری از سازمانهای فروش از تکنولوژی برای کارآمدتر شدن و کوتاه شدن چرخه فروش استفاده میکنند. به طور معمول آنقدر مشغله دارند که تنها ۳۷% از زمانشان به پروسه فروش اختصاص پیدا میکند. در نتیجه با استفاده از تکنولوژی میتوان این میزان را افزایش داد و زمان بیشتری را برای فروش در نظر گرفت.
فعالیت روزانه برای کسب جایگاه
کسب جایگاه مناسب چیزی نیست که بتوان در پایان یک دوره زمانی به آن دست یافت. فروشندگان ماهر برای دستیابی به چنین جایگاهی برنامه خود را به نحوی تنظیم میکنند که روزانه فعالیت داشته باشند. این مهارت به مرور زمان آموخته میشود اما بسیار ارزشمند است. به عنوان مثال در یک فروش حرفهای اگر برنامهای در زمینه چشم انداز در این ماه وجود داشته باشد به طور قطع در ماه آینده جایگاه مناسب تری کسب خواهد شد.
مدیریت تمام کارها
بهترین فروشندگان میدانند که زمان فرصتی غیر قابل بازگشت است پس در نتیجه برای سرمایهگذاری باید از آن بهترین بهره را برد. روزانه باید عملکرد را از پایین به بالا تجزیه و تحلیل کرد تا بتوان جایگاه را تخمین زد.
حرفه فروش به سرعت در حال تغییر است در نتیجه ما نمیتوانیم تمام مهارت های آن را در نظر بگیریم. نظر شما چیست ؟ به نظر شما فروشندگان امروزه باید از کدام مهارتها برای موفقیت در کسب و کارشان استفاده کنند؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.
نوشتن نظر